مزایا و معایب خرید طوطی

مزایا و معایب خرید طوطی

مالکیت هر حیوان خانگی دارای دو جنبه مسئولیت پذیری و انتقال حس و انرژی خوب است. به عنوان مثال: طوطی‌ها موجودات زیبایی هستند، اما قبل از سرمایه گذاری روی یکی از آن‌ها، موارد زیادی را باید در نظر گرفت. این لیست از مزایا و معایب خرید طوطی به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرید که آیا برای نگهداری طوطی آماده هستید یا باید به حیوانی بسنده کنید که برای نگهداری از آن، انرژی کمتری نیاز است.

معایب خرید طوطی و مزایای داشتن آن

شخصیت فردی طوطی‌ها شبیه یکدیگر نیست؛ همه آن‌ها بسیار متفاوت هستند و عادات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال: برخی از طوطی‌ها، دوش گرفتن را دوست دارند! آنها موجوداتی زیبا، با شکوه و دارای تعامل ارتباطی برای هر مکالمه‌ای هستند. از این رو دانستن مزایا خرید طوطی و معایب خرید طوطی گامی بزرگ در جهت شناخت بیشتر و بهتر این موجودات زیبا خواهد بود.

طوطی‌ها چگونه بر سبک زندگی شما تأثیر می گذارد؟

طوطی ها به زمان و توجه زیادی نیاز دارند و دوست ندارند برای مدت طولانی تنها بمانند؛ زیرا باعث می‌شود که طوطی دیگر به شما اعتماد نکند. اگر زیاد سفر می‌کنید یا قصد سفر دارید، زمان آن رسیده که در تصمیم خود تجدید نظر کنید. تا دچار این مشکل نشوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید طوطی

سوال دیگری که مطرح می‌شود؛ این است که آیا طوطی ممکن است با شما و خانواده تان سازگاری پیدا کند؟ در پاسخ باید گفت: از آنجایی که طوطی‌ها در انتخاب افراد مورد اعتماد خود بسیار گزینشگر هستند، در هنگام تعامل ارتباطی با خانواده به شدت حالت تدافعی می‌گیرند و ممکن است به افرادی که دوست ندارند یا به آنها اعتماد ندارند، حمله کنند. پس اگر انسان صبوری هستید و آموزش‌های رام کردن پرنده را به خوبی پیگیری می‌کنید، اقدام به نگهداری از طوطی سانان کنید.

 آیا می توانید از پس هزینه های ثابتی که برای نگه داشتن طوطی نیاز است، برآیید؟

غذای مناسب (نه فقط دانه‌ها و پلت، بلکه غذاهای پخته شده)

هرگونه غذای طوطی، از سرلاک گرفته تا پلت‌‌ها و دانه‌ها حتما باید با درایت و دقت بیشتری خریداری گردد تا تمام پروتئین‌ها و ویتامین‌های لازم بدن طوطی را تامین کند. نوع برند، تاریخ انقضا و میزان مواد مفید درون غذای طوطی از جمله موارد مهم در هنگام خرید است. درصورت استفاده از خوراک های پخته شده نیز باید نهایت دقت را به خرج دهید تا خوراکی های ممنوعه را به خورد طوطی خود ندهید.

ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم

همانند غذای خوراکی طوطی، برندهای مختلفی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و پروبیوتیک‌ها را تولید می‌کنند که باید در هنگام خرید، حتما مشاوره کامل از یک متخصص گرفته و با توجه به تاریخ تولید و نوع و گونه طوطی اقدام به خرید کرد.

قفس مناسب طوطی

باید قفس را متناسب با جثه پرنده انتخاب کنید و از خرید قفس‌های فانتزی جدا خودداری نمایید. چرا که این قفس‌ها فضای کمتری برای پرواز به پرنده خواهند داد و در نهایت پرنده با هر پر زدن، بال‌های خود را درگیر با میله‌های قفس می‌بیند.

خرید اسباب‌بازی‌های جدید طوطی

به دلیل آنکه طوطی مدام در حال جویدن و بازی کردن با اسباب بازی‌های چوبی با رنگ‌های طبیعی است، حتما باید اسباب بازی‌ها مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت خراب و یا شکسته شدن تعویض گردند و از طرفی پرنده از داشتن اسباب بازی خراب و تکراری افسرده شده و به راحتی با اسباب بازی جدید خو نمی‌گیرد.

تعویض لوازم جانبی قفس

دانخوری و آبخوری طوطی از جمله ملزومات جانبی قفس هستند که باید متناسب با نوع و جثه پرنده انتخاب و تهیه می‌شوند.

سوف و یا تکیه گاه درون قفس نیز باید از جنس چوب طبیعی باشد تا پای پرنده دچار آسیب نگردد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان

نکته حائز اهمیت آن است که تمام وسایل درون قفس باید استریل بوده و در هنگام تماس با مدفوع پرنده و یا غذای فاسد شده بلافاصله تعویض و یا شسته شود.

مراجعه به دامپزشک در سیکل مداوم چکاب پرنده

از آنجایی که دامپزشک شناخت بهتری از پرنده در مورد بروز هرگونه اختلال و ناراحتی دارد. چکاب به موقع بهترین گزینه جهت پایداری سلامت و یا بهبود پرنده است.

این شش مورد در کنار هم سلامت جسم و روان طوطی را تامین خواهد کرد. در صورت غفلت از هرکدام چه هنگام تهیه بهترین نوع و چه هنگام استفاده از آن، خطر سلامتی پرنده حتمی خواهد بود.

مزایای خرید طوطی

در ابتدا مزایا خرید طوطی را یادآور می‌شویم تا بهتر و بیشتر این موجودات جذاب و دوستداشتنی را بشناسید و انتخابی آگاهانه تر داشته باشید.

هوش عجیب طوطی سانان

خانواده طوطی‌ها Psittacines به همراه خانواده کلاغ‌ها Corvids از باهوش‌ترین پرندگان محسوب می‌شوند. اغلب تخمین زده می‌شود که طوطی‌های بزرگتر می‌توانند مفاهیم را در حد کودکان پیش دبستانی درک و پردازش کنند. طوطی‌ها موجودات بسیار باهوشی هستند و غرایز قدرتمندی دارند، چیزی که در دیگر حیوانات خانگی به خوبی مشهود نیست. اگرچه آموزش آنها کار سختی است، اما ایجاد پیوندی که مادام العمر باقی می‌ماند نیز بسیار مفید است.

بسیاری از گونه ها می توانند صحبت کنند

طوطی ها و چند پرنده دیگر توانایی شگفت انگیزی در تقلید گفتار انسان دارند (برخی آنقدر خوب صحبت می‌کنند که با انسان اشتباه گرفته می‌شوند). طوطی سانان اغلب می‌توانند آنچه را که می‌گویند درک کنند، اگرچه این موضوع ارتباطی مستقیم با نحوه آموزش آنها دارد. تحقیقات هوش پرندگان با یک خاکستری آفریقایی (کاسکو) نشان داد که طوطی‌ها می‌توانند به درستی تا شش بشمارند، شکل، رنگ، اندازه و ماده را نیز تشخیص دهند.

در حیات وحش پرندگان از صدا برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که طوطی‌ها آن را به راحتی بکار می‌گیرند. آنها به صورت طبیعی می‌خواهند زبان گله خود را یاد بگیرند. به همین دلیل است که آنها می‌توانند حتی بهتر از سگ ها، صحبت کردن با گله را به خوبی درک کنند.

تنوع در اندازه و رنگ

طوطی سانان در اندازه‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند. تحقیقات خود را به خوبی انجام دهید تا به این نتیجه برسید که کدام گونه از طوطی سانان برای سلیقه و احساس شما سازگارتر است.

طوطی ها پرندگانی بسیار اجتماعی هستند

طوطی‌ها می‌توانند، حیوانات خانگی عالی باشند. زیرا آنها بازیگوش، نوازشگر و شیرین هستند. برخلاف سگ ها، لازم نیست آنها را به پیاده روی ببرید. بیشتر آنها فقط با شخص مورد علاقه خود یا با اسباب بازی‌های خود وقت می‌گذارند.

مدت زمان زیادی عمر می‌کنند

طوطی سانان و یا حتی بسیاری از پرندگان کوچک به راحتی می‌توانند از یک گربه یا سگ که میانگین عمر آنها فقط ۱۵ سال است، بیشتر زنده بمانند. طوطی‌ها (پاراکیت‌ها) می‌توانند تا این اندازه حتی بیشتر عمر کنند؛ با مراقبت خوب کاکادوها معمولاً به بیست سالگی می‌رسند، طوطی های کوچک می‌توانند تا ۳۰ یا ۴۰ سالگی و طوطی‌ های بزرگ جثه تا ۸۰ سالگی زندگی کنند. با مراقبت خوب، پرنده خانگی شما برای مدت طولانی با شما خواهد بود و تبدیل به یک یار باوفا و همیشگی خواهد شد.

معایب خرید طوطی

بهتر از قبل از خرید طوطی از معایب آنها بیشتر بدانید:

معایب خرید طوطی سانان

پرندگانی کثیف هستند

پرندگان از آشفته ترین حیوانات خانگی هستند که می‌توانید پیدا کنید. به طوری که انتظار داشته باشید جوانه زدن بذر را در فرش یا سینک خود مشاهده کنید. هیچ عاملی، هرگز نمی‌تواند پرندگان شما را از پرت کردن زباله دانه و یا خود دانه ها متوقف کند.

بهترین راه حل در برابر آشفتگی طوطی در داخل خانه: محافظ قفس بخرید و آنها را در زیر و اطراف قفس خود قرار دهید. یا از قفس هایی استفاده کنید که در پشت قسمت دانخوری، صفحه‌ای تعبیه شده باشد که از دانه پاشیدن طوطی هنگام غذا خوردن جلوگیری کند.

همه طوطی سانان صحبت نمی‌کنند.

حتی اگر گونه ای به دلیل توانایی صحبت کردنش شناخته شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که حتما صحبت کردن را یاد بگیرد و خرید یک پرنده صرفا برای گفتار آن امری غیرمنطقی است. درواقع، بسیاری از پرندگان ترجیح می‌دهند، صداهای اطراف خانه مانند: مایکروویو یا زنگ در را، سوت بزنند یا تقلید کنند. این صداها به صداهای طبیعی پرندگان بسیار نزدیکتر هستند و به راحتی شنیده می‌شوند.

گردآوری توسط: /https://tehrantooti.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *