این ۵ مدل طوطی برای نگهداری در آپارتمان عالی هستند + عکس

بهترین طوطی برای نگهداری در آپارتمان

اگر تنها زندگی می‌کنید یا خانواده کوچکی هستید و به دنبال سرگرمی‌ای بی دردسر و مقرون به صرفه هستید، پرندگان میتوانند گزینه مناسبی باشند. شاید داشتن پرنده ای مثل طوطی چالش برانگیز باشد، اما به دلیل ایجاد صداهای دلنشین و حرکات و رفتارهای جالب و بامزه میتوانند بسیار سرگرم کننده باشند. حیواناتی هستند که اگر نحوه مراقبت و نگهداری از آنها را بلد باشید، به راحتی قابل مدیریت هستند.

به هرحال موضوع دیگری که در این بین مهم است، دیگر ساکنین ساختمان و همسایگان هستند. شاید آنها به اندازه شما که عاشق سروصدای پرنده‌هایتان هستید، عاشق این کار آنها نباشند و این امر را مزاحمت تلقی کنند. به همین منظور می‌خواهیم در اینجا برخی پرندگان که مدیریت آنها آسان بوده و ساکت تر هستند و مزاحمتی برای همسایگان شما ایجاد نمی‌کنند را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید…

لیست بهترین نژاد طوطی مناسب برای نگهد‌اری در آپارتمان

پرنده‌هایی که در لیست زیر معرفی می‌کنیم بهترین طوطی‌هایی هستند که می‌توانید با کمترین دردسر در خانه نگهداری کنید.

۱٫ عروس هلندی

عروس هلندی یا به انگلیسی Cockatiel میتواند انتخابی دوست داشتنی برای شما باشد. چرا که دارای شخصیت‌هایی هستند که عاشق گذراندن وقت با انسان‌ها هستند. میتوانید این پرندگان را با دست پرورش دهید. نرها می‌توانند یاد بگیرند که برخی از آهنگ‌ها را به راحتی سوت بزنند و حتی ممکن است کمی صحبت کنند.

اگرچه آنها عاشق آواز خواندن هستند، اما این پرندگان به اندازه سایر خانواده طوطی‌ها صدای بلندی ندارند، بنابراین برای آپارتمان نشینان عالی هستند. این پرندگان بسیار فعال هستند و عاشق بازی و سرگرمی هستند. سوف برای آنها بسیار مهم است. به همین دلیل برای قفس طوطی خود، سکوهای مناسب و تعداد مناسبی از نشیمن گاه‌ها را تهیه کنید.

عروس هلندی cockatiel مناسب برای نگهداری در خانه
بهترین طوطی برای نگهداری

۲٫ مرغ عشق

بسیاری تنها به دلیل نام جذاب آنها به پذیرش مرغ عشق علاقه مند می‌شوند. مرغ عشق‌ها، طوطی‌‌هایی بسیار فعال، کنجکاو و پر جنب و جوش هستند که می‌توانند به فرزندی خوب برای شما تبدیل شوند. اندازه طول آنها معمولاً ۵ تا ۷ اینچ است و میانگین طول عمر آنها بین ۱۰ تا ۱۵ سال است.

به دلیل کوچک بودن به بهترین وجه جفت می‌شوند، اما به دلیل پیوند محبت آمیزی که تمایل به ایجاد آن دارند، شناخته شده اند. هنگامی که مرغ عشق ها به طور مناسب با فضا و اسباب بازی ها مشغول شوند، جمعی نسبتاً آرام، ملایم و عالی را تشکیل می‌دهند. پچ پچ و سوت آنها معمولاً در طول روز است و با آموزش و اسباب بازی آنها نباید آنقدر تند شوند که همسایه های شما را عصبانی کنند.

مرغ عشق یکی از بهترین پرندگان برای نگهداری در آپارتمان

۳٫ طوطی برزیلی

طوطی برزیلی از رنگ و ظاهر جذابی برخوردارند. این پرنده کوچک دارای ابعاد ۱۳ تا ۱۷ سانتی متر است و بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کنند. تغذیه طوطی برزیلی دانه، میوه و سبزیجات است. این پرنده دارای جنب و جوش و فعال است درنتیجه نیاز به فضای بیشتر و قفس بزرگ دارد. دو نژاد ماداگاسکار و پاستیلی از جمله محبوب ترین نژادهای این طوطی برزیلی می‌باشد.

پرنده طوطی برزیلی از محبوب ترین پرنده‌ها در خانه

۴٫ فنچ ها و قناری ها

فنچ ها و قناری ها شاید مانند طوطی یا کاکائوها نیستند، اما می‌توانند حیوان خانگی مناسبی برای افرادی باشند که دوست دارند یک دوست پَردار کوچک را برای همراهی داشته باشند. معمولا قناری ها برای آواز پرورش داده می‌شوند. هر گونه دارای نقاط قوت آشکار است، اما صاحبان احتمالی باید در مورد گونه تحقیق کنند تا مشخص کنند کدام نوع برای خانه یا آپارتمان آنها مناسب است.

در حالی که قد کوچک قناری ممکن است باعث شود آنها حیوانات خانگی خوبی برای بچه ها به نظر برسند، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید چرا که این پرندگان بسیار شکننده هستند و به راحتی می‌ترسند و ممکن است در خانه ای با بچه های بسیار کوچک عملکرد خوبی نداشته باشند.

فنچ و قناری از پرندگان کوچک مناسب آپارتمان

۵٫ طوطی ملنگو

طوطی ملنگو یا طوطی سبز با رنگ سبز خیره کننده خود یکی از محبوب‌ترین پرنده ها برای نگهداری در آپارتمان است. این پرنده قابلیت تقلید صدا و حرف زدن دارند. ملنگو و شاه طوطی شباهت های فراوانی با یکدیگر دارند و هردو از جثه کوچک با ۱۷ تا ۲۰ سانتی متر هستند. شاه طوطی و ملنگو مناسب تربیت خانگی و دستی شدن است. این نوع پرنده بسیار شاد و سرحال است و نیاز به بازی و سرگرمی دارد.

طوطی ملنگو یا طوطی سبز پرنده مناسب خانه

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید طوطی

انتخاب پرنده برای نگهداری در آپارتمان

سوال پیش می‌آید که چه چیزی میتواند یک طوطی را برای نگهداری در آپارتمان مناسب سازد. به طور کلی، در مورد زندگی یک طوطی در آپارتمان دو موضوع ابتدایی وجود دارد: شخصیت و اندازه آنها. در مورد شخصیت آنها، معمولاً هر چه طوطی ملایم تر و آرام تر باشد، برای آپارتمان مناسب تر است.

یک طوطی پرسروصدا و پر هیاهو ممکن است برای سازگاری با زندگی در آپارتمان مشکل داشته باشد، اما در بیشتر موارد، این مسئله نباید خیلی بزرگ باشد. در مورد فضای زندگی، هرچه فضای آزاد تری داشته باشند، بهتر است. اگر غیر این باشد، تا زمانی که وقتتان با کیفیت بگذرد با  طوطی تان، همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

این را هم به خاطر بسپارید که اگر به ‌دنبال پرنده ‌ای آرام هستید، از خرید گونه ‌هایی مانند کاکادو و ماکائو که معروف به پرسروصدایی هستند، اجتناب کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر پرنده متفاوت است. اگرچه برخی از گونه‌ ها معمولاً صدای کمتری تولید می‌کنند، همیشه پرنده‌ ای را که می‌‌خواهید به خانه بیاورید، قبل از خریدن آن را ارزیابی کنید تا نه برای خودتان و نه برای اطرافیان و به خصوص همسایگان مشکلی به وجود نیاورند.

گردآوری توسط: /https://tehrantooti.com

2 دیدگاه برای “این ۵ مدل طوطی برای نگهداری در آپارتمان عالی هستند + عکس

  1. سمانه گفته:

    سلام وقت بخیر،
    طوطی ملنگو من وقتی روی دوشم میاد شروع به جویون لباسم می کنه و لباسم رو سوراخ می کنه، برای اینکه اینکار رو ککنه چکار باید بکنم؟

    • سپیده خیرآبادی گفته:

      سلام
      ممنون که صفحه ی ما رو برای همفکری انتخاب کردید
      دوست عزیز باید خدمتتون عرض کنم که این یک کار غریزی و معمول بین طوطیسانان هست و کاملا طبیعی
      کاری نمیشه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *