اسم برای عروس هلندی

اسم برای عروس هلندی نر و ماده ایرانی و خارجی جدید 1401

در این مقاله به انتخاب اسم برای عروس هلندی یک طوطی کوچک استرالیایی است و در طبیعت و جنگل‌های استرالیا زندگی می‌کند، می‌پردازیم. طول مناسب پرنده باعث می‌شود همه افراد، چه کودکان و چه بزرگسالان، سرگرمی و نوازش کوکاتیل یا عروس هلندی را آسان کنند، بدون اینکه نگران گاز گرفتن یا اضافه وزن باشند. اگر به دنبال یک حیوان خانگی زیبا و در عین حال خوش صحبت و کم هزینه هستید، عروس هلندی یکی از بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

اسم عروس هلندی نر و ماده (طوطی)

قبل از اینکه اسم برای عروس هلندی نر و ماده انتخاب کنید، ۳ تا ۵ خصوصیت مهم آن را بر اساس میزان اهمیت بنویسید. مثلا زیبا، شجاع، کنجکاو، دوس داشتنی و بانمک، حالا سعی کنید اسمی را انتخاب کنید که نشان دهنده این خصوصیات باشد.

چند نکته مهم در انتخاب اسم عروس هلندی نر و ماده که باید دقت داشته باشید: اسم کوتاه و راحت باشد، به ریشه نام توجه کنید، از اسامی عجیب و غیر متعارف استفاده نکنید. در ادامه برای انتخاب یک اسم مناسب برای عروس هلندی (cockatiel) با ما همراه باشید.

اسم عروس هلندی خاکستری

مطمئناً هیچ چیزی بهتر از این نیست که برای اولین بار عروس هلندی خاکستری خود را به خانه بیاورید. شما قفس عالی ای را انتخاب کرده اید، همچنین مجموعه ای از اسباب بازی‌ها و فعالیت‌های جذاب را آماده کرده اید که کمک میکند تا ذهن آنها تیز شده و قلب آنها پر از شادی شود. خود شما نیز قرار است با نگهداری از حیوان خانگی زیبا و دوست داشتنی خود، سفر و لذت جدیدی را آغاز کنید، اما شاید مانعی وجود داشته باشد! که به نظر نمی‌رسد، نتوانید از آن عبور کنید.

پیشنهاد مطالعه: عروس هلندی تربیت، نگهداری، تغذیه

بهترین نام برای عروس هلندی Cockatiel Names

به دنبال یک نام بی عیب و نقص برای دوست پَردار خود (طوطی) هستید؟ اما نمیدانید چه نامی برازنده اوست؟ نگران نباشید!!! چرا که ما بیشتر نام‌های عروس هلندی (cockatiel) را در اینجا گنجانده ایم تا شما همراهان گرامی دغدغه ای برای انتخاب اسم نداشته باشید و بتوانید از بین اسامی ذکر شده یکی را انتخاب کنید.

فهرستی از اسم های بانمک برای عروس هلندی

در اینجا مواردی را بر اساس ایده‌هایی از اسم بامزه برای پرنده که با الهام از رنگ پرها یا نشانه‌های منحصر به فرد، ویژگی‌های شخصیتی، چند پیشنهاد تحت تأثیر پرندگان معروف و در نهایت نام‌های شایان ستایش برای یک جفت cockatiel بیان نموده ایم که خیلی میتواند به شما در انتخاب نام کمک کند.

۱- انتخاب اسم برای عروس هلندی نر و ماده ایرانی و خارجی

همانطور که گفتیم عروس هلندی‌ها دارای نژادهای مختلفی مانند نر و ماده ایرانی و خارجی هستند، که از دو جنس (پسر و دختر) تشکیل شده اند که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. مثلا کاکلی‌های نر باهوش هستند و به افرادی که نام همدیگر را صدا میزنند پاسخ میدهند. عروس هلندی‌های ماده می‌توانند تقلید صدا انجام دهند. برخی از اسامی که متناسب با جنسیت و نوع رفتار پرنده شما است عبارتند از:

  • اسم برای عروس هلندی ماده:

کلئو – هارمونی – پیچک – جسی – لینا – آوا – اسکای – الی – لونا – کولی – پیکسی – میرینوس – بادی – توبی – روستِر.

  • اسم برای عروس هلندی نر:

    لئو – آفتابی – بلوند- تامی – جک – اسکار – ریو – آلبوس – رفیق – توییتی – جورج – پیکا – آریل – پِتی – جِرِنی.

۲- اسم های بانمک برای عروس هلندی ۱۴۰۱

هر کاکوتی ملزم به داشتن مجموعه ای از ویژگی‌های عجیب و غریب خود است که میتواند منبع خنده و سرگرمی برای صاحب خود باشد. اگر متوجه می‌‌شوید که کوکاتیل شما احمقانه ‌ترین شخصیت‌‌ها را دارد، میتوانید از نام‌هایی بانمک ۱۴۰۱ که جنبه طنز دارند استفاده کنید. برخی از این اسامی عبارتند از:

چتری – جک کواکر – خلبان – چشم عقابی – چیک جگر -پُفی – قرمزی – نوک طلا- پی وی – مریل چیپ – کوکی چان – وراج – فندق – مارگو – فاری – پیکسی

۳- انتخاب نام عروس هلندی خاکستری، سفید، زرد و رنگی

یکی از دلایل معروفیت کاکوتی‌ها، بدن‌های براق، پرهای بالای سر و مجموعه ای از گونه‌های رنگارنگ آنها است. پس یکی از ساده ترین راهها برای پیدا کردن نام، الهام گرفتن از ترکیب رنگ آنها است. در زیر به چند رنگ رایج خاکستری، سفید و رنگی که برای نام‌های هر رنگ مناسب است، اشاره کرده ایم.

  • نام‌های رایج عروس هلندی خاکستری: سنگ لوح – بید – راکی – سیاره تیر – زمستان – ثور – اقیانوس – سایه – خاکستری – دود.
  • اسم‌های رایج cockatiel سفید: میسو – بلوندی – آسپن – مروارید – ابری – کاسپر – نیلوفر آبی.
  • نام‌های رایج عروس هلندی‌های رنگارنگ: کامو – کالیپسو – هارلکین – زورو – گینگهام – رنگارنگ – ترینیتی – تاکس – شورون – توید.
  • نام‌های رایج برای cockatiel زرد: پاستل – سول – بامبل – املت – نرگس – گلدی – خوشحال – بووی – ناچو – دلپذیر.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص سن و جنسیت عروس هلندی

 

خرید قفس عروس هلندی

۴- اسم های جالب و قشنگ برای طوطی عروس

عروس هلندی‌ها شیرین ‌ترین شخصیت‌ها را دارند، زیرا در تعامل رشد میکنند و از نوازش عالی لذت میبرند. میتوانید از بین اسباب بازی‌ها و یا غذای مورد علاقه یشان نیز اسم انتخاب کنید. از جمله این نام‌های قشنگ میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

نخودی – باقلا – کواکرز – ویجت – تره – ویلبر – پیراشکی – عسلی – آلبالو – مارش – مالمو – هلو – مافین – کلوچه – توینکی – تاترتوت – نباتی – قندی – کیوی – تیکی – مکس – تانگو – مانگو.

مشاهده محصولات: سرلاک عروس هلندی

۵- استفاده از نام های معروف پرندگان به همراه مشاهده معنی

وقتی صحبت از نامگذاری حیوانات خانگی به میان می‌آید، همه ی پیشنهادات معمولاً پرنده ‌ای هستند. یکی از آنها کاربرد نام پرندگان معروف در شخصیت‌های کارتونی است. مانند:

پوکمون – بمب (انگری بردز) – دافی (لونی تونز) – ارول (هری پاتر) – فلیت (پوکوهانتس) – ووداستاک (بادام زمینی) – آقای پینگ (پاندای کونگ فوکار)- بلوز (انگری بردز) – ریکو (ماداگاسکار) – زازو (شیرشاه) – جیمبو.

۶- ایده نامگذاری برای یک جفت عروس هلندی

تا اینجای مطلب اسامی به صورت تک ذکر شدند حال اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که دو کاکوتی انتخاب کرده اید، احتمالا انتخاب اسم پرنده که مکمل یکدیگر باشند، در عین اینکه دشوار بوده، سرگرم کننده نیز خواهد بود. در زیر تعدادی از اسامی هستند که میتوانند مورد علاقه شما باشند نظیر:

لاوی و داوی – بن و جری – هیو و دیوی – چیپ و دیل – مک و پنیر – جکیل و هاید – چاکی و ترشی – الماس و زغالی – لیلو و کوک – بادام زمینی و کره – شاد و خوش شانس.

شما میتوانید اسم‌های عروس هلندی را به صورت جدول و تفکیک شده در پایین صفحه مشاهده کنید.

جدول اسم عروس هلندی

اسم عروس هلندی بانمک:بامزه: پشمک - فندق - گردو - نبات - کنجدقشنگ: آلبالو - آهوی - بامبو - هارپر - لیدیزیبا: خانم پری - پر قشنگ - حنایی - نازپر - طوروس
اسم عروس هلندی رنگی:خاکستری: سایه - خاکستری - عشقول - پروس - بلوسفید: مروارید - ابری - جوول - ثور - نیلوفررنگی: سانی - سوفیا - پیتا - سلین - چا چا
اسم عروس هلندی پسر و دختر:پسر: پوفی - جک - جوزفین - اسکار - سامیدختر: لیسی - لیدیا - لیندا - مریدا - آنسلجفت: فندق و قندی - تاکی و تیکی - یوگی و یوشی - مخمل و مخملی - تئو و تیپی
اسم عروس هلندی معروف:کارتونی: تیکی - تافی - جیمبو - وینسنت - پینگخارجی: واسل - جی جی - مکس - مارگو - ساشاایرانی: گلی ـ جیگر - طلا - سانی - بلا

خرید سرلاک عروس هلندی

آشنا کردن عروس هلندی به اسمش

اولین اقدامی که باید پس از آوردن پرنده به خانه انجام دهید این است که با پرنده ارتباطی قوی برقرار کنید. این امکان وجود دارد که پرنده‌یتان بترسد و به محیط جدید خود شک داشته باشد. چند روزی زمان بگذارید و صبور باشید، بخشی از روند اجتماعی کردن عروس هلندی می‌تواند آموزش و یاد دادن اسم او باشد.

برای آن‌ که اسم پرنده را به او یاد بدهید، ابتدا باید محیطی آرام را برای او فراهم کنید. استفاده از تشویقی حین آموزش اسم برای عروس هلندی سخنگو، یک راهکار آموزشی مناسب است که شما می‌توانید برای این کار از میوه یا تخمه استفاده کنید.

سخن آخر

پیدا کردن نام مناسب برای عروس هلندی که دارید شاید کار دشواری باشد! و امیدواریم که توانسته باشید نامی مناسب برای cockatiel خود پیدا کرده باشید. در غیر این صورت، امیدواریم از مطلب ما الهام گرفته و اسمی درخور و شایسته برای حیوان دوست داشتنی خود انتخاب کنید. همچنین نیازی به تفکر بیش از حد برای انتخاب اسم نیست، گرچه ممکن است گاهی اوقات سخت به نظر برسد.

مطمئنا هر اسمی که شما دوست داشته باشید و مدام آن را تکرار کنید، پرنده یتان نیز با آن نام آشنا شده و حتی آن را تکرار خواهد کرد و در نتیجه از کار شما پیروی کرده و برای او نیز نام انتخابیش دوست داشتنی خواهد بود.

گردآوری توسط: فروشگاه طوطی سانان تهران طوطی

185 دیدگاه برای “اسم برای عروس هلندی

  1. فرنیا شیبانی گفته:

    متلبی کاملا اشتباه و غیر اخلاقی.
    عروس هلندی مگه مسخره ی ماست؟
    این چیه مک و پنیر فلانی جوکر و ……
    باید اسم مناسب باشه ، این اسما مال طوطی هایی که واقعا این اسم ها به شخصیت شان می آید گذاشته شود…. مثلا اسم طوطی من پیکو است ولی شما نشانه ای از است پیکو اینجا دیدید؟؟ این سایت معتبر نیست.

  2. شکوفه گفته:

    بسی لذت بردم از مجموعه اسمی که ارائه کردید. خیلی کمک میکنه به انتخاب اسم برای پرنده و حتی حیوان خونگی. داشتن اسم برای پرنده قطعا پل ارتباطی خوبی خواهد بود با صاحب خودش . موفق و موید باشید

  3. حدیثه شهند گفته:

    برای اسم به نظرم نیاز به مقاله معتبر نیست چون سلیقه ای هست مثل انتخاب اسم فرزند، من اسم عروس هلندی نر خودمو گذاشتم لوکا. مهم اینه که خودم از صدا کردنش لذت ببرم و پرنده این اسمو درک کنه.

  4. سمیه گفته:

    من یه جفت عروس هلندی نر و ماده دارم اسم ماده رو تاتی واسم نر رو توتو گذاشتم خیلی شیطون وبازیگوش هستن.. توتو تازه یک هفته ای میشه به حرف زدن افتاد😍🙆‍♀️

    • admin_TT گفته:

      سلام
      متاسفم.
      کمی بهتره با دقت تر از پرنده ها مراقبت کنید و وقتی از قفس بیرونن حتما درب و پنجره ها رو ببندید یا از جلیقه های پروازی که تو بازار هست برای بیرون بردن استفاده کنیم
      چون واقعا پرنده ها قابل پیش بینی نیستن

    • کاربر بی تفاوت گفته:

      من با خودم می برمش بیرون
      الانم هم دارم لباس تنش میکنم بریم بیرون
      لباس دارن دیگه ولی لباس تنش کنی نمیتونه بال بزنه

  5. الی گفته:

    یه دونه عروس هلندی داریم تمام خونه رو زیرو کرده هرچی صداشم میکنیم انگار نه انگار . میخوام یه اسم خوب برایش انتخاب کنم تا صداش کنم برگرده بیاد

    • admin_TT گفته:

      سلام
      حتما این کار رو انجام بدبد و اینو بدونید که همه ی طوطی ها با تمرین و تکرار عادت به انجام کارها میکنن و نیاز به صبر برای تربیت دارند

    • admin_TT گفته:

      سلام
      دقیقا با نظرتون موافقم پرنده هاهم شخصیت خاصی دارند که بهتره براساس شخصیتشون براشون اسم انتخاب بشه و چون به اون اسم عادت میکنن بهتره با دقت انتخاب بشه

  6. Mkad گفته:

    من اسمی که برای عروس هلندیم انتخاب کردم جز اینها نیست اماگفتم بگم شاید خشتون بیاد
    اسم عروس هلندی زرد: لیمو
    از نظر من اسم جالبی هست.

  7. بارانا گفته:

    اسم هایی که برای جفت پیشنهاد داده شده افتضاح

    اینا بد نیستن:

    جسی و لویی، دارا و سارا، خسرو و شیرین، ناری و باری، تدی و بتی، لولک و بولک

  8. هاشم نصیری گفته:

    از یکی خریدم که ادعا میکرد ۲۰ روزه خریده ولی اطلاعاتی ازش نداره از جنسیت و سنش، ولی بهش میخوره جوجه باشه چثه اش هم نسبتا کوچیکه

  9. همونی که تو ایرانه گفته:

    من اسمشو گذاشتم لیزا پشنهاد منم اینه شما اگه میخواید اینارو بزارید
    چیکو
    پاستل یا پاستیل
    جوجو
    عصبی
    پنبه
    پشمک
    سوکی
    کیسیمو
    باب اسفنجی یا همون دوستای دورش مثل پاتریک یا اوختاپوس
    مونی
    شیطون
    رزی
    شهاب سنگ
    خورشید
    انیا
    فندوق
    همینا دیگه نخواستی هم به من چه

  10. زهرا گفته:

    سلام من هم دوتا عروس هلندی بنام فندوق و شادی دارم خیلی باهوش مهربان هستند تا الان سه بار ازشون جوجه گرفتم بنامهای جوجو، توتو، تپل، کپل، طلا، هلو، کوکو، قندیل، شیلا
    البته به نوع نرو ماده بودنشون اسم گذاشتم خیلی وقت برای تربیتشون میذارم و مثل بچه‌هام بهشون میرسم و اونا هم خوب میفهمنند که من چقدر دوستشون دارم.

    • آنا فراهانی گفته:

      سلام زهرا جون خوب هستین
      من آنا هستم و هشت تا عروسی هلندی دارم دوتاشون به اسم های فندق و دارسی دو تا جوجه ناز برام آوردن به نظرم یکی اول آذر و دومی یک هفته بعد به دنیا اومده یا شاید کمی زودتر چون من می ترسیدم تو لونه رو نگاه کنم پرنده ها قهر کنند و روی تخمشون نخوابند حالا جوجه ها ماشالله کمی بزرگ شدن اما متاسفانه دوباره فندق و دارسی دارند جفت گیری میکنند اگر نکته مهمی یا کاری باید انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنید مرا چون کلی جوجه خوشگل تونسین بگیریید از تون راهنمایی می خوام ممنونم

  11. setayesh گفته:

    سلام من یک عروس هلندی دارم سفید از نوع لوتینو اسمش جیجو هستش هر موقعه زوق میکنه همش میگه جوجونم علاقه مند به رفتن توی سطل کاغذمه و همون جا قایم موشک بازی میکنه هرموقعه قایم میشه میگه جوجونم کجا بودی و هر موقعه غذا میخوردیم میامد سرسفره مامانم براش برنج تو یک ظرف میریخت اونم میامد میخورد با ما سر سفره یک روز یادمه میخواستیم به مسافرت سه روزه بریم توی فقس با حالت غمگین میگفت جوجونم حس کردم میگه نرو منو تنها نزار اونجا بود سپردمش به دختره عموم که هر موقعه از سفر برگشتم ببرمش دختر عمومم که عاشق پرنده نگه هش داشت منم امدم بردم بعد سه روز بعد از سه روز هی سوت میزد هی شعر میخوند که من امدم ببرمش دوستش داشتم تا زمانی که کنکورم شروع شدش و اونو دادم به پسر عموم که ازش بچه بگیره با جفت جدیدش خیلی دلم براش تنگ شده هر موقعه هر پرنده ای عروس میبینم به یاد اون گریه میکنم چون تنها دوستم اون بود

  12. بهار گفته:

    سلام منم یه جفت عروس هلندی دارم اسماشون طلا و توتو اسم جوجه ۴ ماهشونم دلبره یه جوجه ۶ روزه هم دارن فعلا اسم نداره

  13. Zahra گفته:

    من فعلا ۳ تا عروس هلندی دارم نبات و فندق و چیکو و دارم برای اسم ۷ تا جوجشون اسم انتخاب می‌کنم سایتتون خیلی کمکم کرد تا الان اسم ۴ تاشو انتخاب کردم ۴ تا دختر ۴ تام پسر تا جنسیتشون معلوم بشه و یکیشو بزارم روشون😍

  14. دردونه گفته:

    سلام چه اسمای قشنگی ، اسم عروس هلندی دردونه است همش اسمش رو صدا میکنه دون دونه ، دونه ، دردون ، یا همون دردونه
    خیلی شیطونه

  15. مرتضی گفته:

    سلام منم یک جوجه عروس هلندی لوتینو دیروز گرفتم

    عشق میکنم وقتی بهش سرلاک میدم

    اما هنوز واسش اسم انتخاب نکردم چون نمیدونم جنسیتش و

    پیشنهادتون چیه؟

    درضمن سایت بسیار جالبیه و مطالب بسیار مفید

  16. ناشناس گفته:

    سلام من عروسم مرواریدی بود توی حیاط گربه ها ترسوندنش پر کشید رفت همیشه رو شونم میبردمش حیاط نمیرفت😔اسمش مستان بود خیلی ناز و فضول…امروز یکی گلباقالی گرفتم سرلاکی هست برای اسمش موندم چی بذارم.. راستی شیدا خانم تربیت کردن عروس نیاز به وقت گذاشتن داره که حوصله کنی و چیزی که میخوای بگه رو براش تکرار کنی انقدر تکرار و تمرین که اون کلمه توی ذهن پرنده حک بشه

  17. الهه گفته:

    فندق تو عروس عروس هلندی ها مثل ممد تو پسراس😄😄 اسم باید تک سیلابی باشه تا عروس بتونه اسمشو بگه
    اسم های چیکو توتو لیمو کوکو توکو جینا لینا و امثال اینا رو عروس ها زود تکرار میکنن

  18. شیلا گفته:

    عروس هلندی منم اسمش حناست اخیرا بردیم برای رسیدگیش گفتن نر هستش حالا موندم این همه اسمشو صداکردیم الان چیکارکنیم

  19. Rezvan گفته:

    سلام .
    من میخوام یه عروس هلندی بخرم .تواین سایت گشتم اسمای خیلی خیلی قشنگی داشت ولی من از قبل اسم (کریستال)💎 رو انتخاب کرده بودم. هیچ اسمی اندازه ی این به دلم ننشست. اسم قشنگیه هم برا نر و هم ماده میتونید بزارید. ولی توصیه میکنم وقتی با عروس هلندی تون میخواید برید گردش براش قلاده ی پرواز بخرید. تا بدون نگرانی از فرار عروس هلندیتون باهاش بیرون تو هوای باز لذت ببرین. ممنون از سایت خوبتون .😍

  20. نیایش گفته:

    من ۸تا عروس هلندی دارم و اسم مادر و پدر پرطلا و فندق هست بقیشونم لیلی آناناس زیبا و کوچول اگر تعداد اسما هشت تا نبود بدونین که برای بقیشون اسم انتخاب نکرده بودم البته تا الان خیلی سایت خوبیه عالی خیلی اسمای قشنگی داره من دوست داشتم.

  21. ماهرخ گفته:

    سلام من ی عروس هلندی گرفتم دوفته شه تازه دو روزه گرفتم ولی نمیدونم اسمش رو چی بزارم راهنمایی کنید لطفا
    خودم بین اسم :
    کاسپر
    پیتر
    کوکو
    چیکو موندم
    عروس هلندی نر هستش

    • سپیده خیرآبادی گفته:

      سلام و عرض ادب
      تو سایت تهران طوطی قسمت وبلاگ راجع به اسم عروس هلندی پیشنهادهای خوبی هست لطفا مطالعه بفرمایید و طبق سلیقه خودتون یک اسم رو انتخاب کنید،🙏

  22. پیمان گفته:

    سلام،من یه شاه طوطی دارم نر،اسمش چیکوجان
    عروس هلندی نر دوتا داشتم اسمشون جکی جان و تامی جان ،،حالا یه ماده گرفتم واسه جکی جان،هنوز اسم نذاشتم،بایدبه جکی جان بخوره،راهنمایی لطفا

    • سپیده خیرآبادی گفته:

      سلام خوبین
      ماشالله خو خداروشکر که همون ۶ تا رو هم اسم انتخاب کردید
      و اینکه خوب حوصله ای هم دارید که ۱۸ تا رو رسیدگی میکنید بهتون هم تیریک میگم و امیدوارم که همیشه سالم باشن 😍😍

  23. D.b گفته:

    سلام من یه جوجه عروس هلندی لوتینو چشم شرابی دارم نمیدونم اسمشو چی بزارم.
    شروی. طلا‌. توتو. عسل یا….؟؟
    دوتا کوتوله هم دارم چیکو پیکو گذاشتم اینو نمیدونم چی بزارم ک بهش بیاد

  24. دوخی گفته:

    من ۴ تا عروس هلندی دارم به نام‌های فندق – مرمر-چیکو-نبات دو تا جوجه دارم هنوز اسمشون رو نذاشتم و ۴ تا تخم هنوز در نیومدن
    سایت خیلی خوبیه خیلی کمک میکنه و از نظرات دوستان عزیز بهره مند میشیم

  25. آنا فراهانی گفته:

    سلام روز بخیر
    من هم هشت تا عروس هلندی دارم اشکان، طوسان، طینا،امیرعلی، طلا، فندق، دارسی و دردونه و صاحب دو تا جوجه از فندق و دارسی شدم که هنوز اسم براشون نگذاشتم
    مرسی اسمها بسیار زیبا بود تو ذهنم نبات رو فعلا انتخاب کردم تا کمی جوجه ها بزرگتر بشن

  26. Ahmad گفته:

    بنده هم یع عروس هلندی نر دارم وایت فیسه..اسمش کوکو هست…koko..
    اسمشم راحت میگه..خیلی حرف یادش دادم..حتی تنها که میشه قشنگ منو با اسم صدا میکنه میگه بدوبیا..میخوام اینو بگم که حوصله داشته باشین راحت حرف یادمیگیرن.
    فقط صبوری میخواد و وقت..

  27. ....... گفته:

    سلام منم یه عروس هلندی ماده دارم که اسمش رو گذاشتم نبات الان چند وقتی هست یه جفت نر براش اوردم و توی انتخاب اسم به مشکل برخوردم میشه کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *