آموزش سرلاک دادن به عروس هلندی

فیلم آموزش سرلاک دادن به عروس هلندی و جوجه طوطی سانان با سرنگ

بهترین غذای مناسب برای رشد بهتر طوطی ها مخصوصا جوجه عروس هلندی، کاسکو، ملنگو و طوطی برزیلی؛ سرلاک طوطی است. فرقی نمی کند پرنده شما از کدام نوع و گونه باشد کاکادو، مرغ عشق، ماکائو و …، مهم این است اولا سرلاکی که به جوجه خود می دهید از برندهای معتبر باشد و دوما نحوه سرلاک دادن به پرنده را بدانید. این مطلب در سایت تهران طوطی به شما برای تهیه برندهای معتبر سرلاک عروس هلندی و نحوه صحیح سرلاک دادن به آنها کمک خواهد کرد پس مطالعه و تماشای فیلم آن را از دست ندهید.

سرلاک دادن به طوطی

تغذیه جوجه های طوطی و یا هر نوع دیگری به سه روش استفاده از قاشق، سرنگ و شلنگ کوتاه و سرنگ و شلنگ بلند انجام می شود. غذا دادن به جوجه باید با دقت زیادی انجام شود تا غذا به اشتباه داخل مری پرنده نشده و باعث کشته شدن آن نشود.

رعایت نکات زیر به شما در سرلاک دادن به جوجه طوطی کمک خواهد کرد:

  1. رعایت اصول بهداشتی مثل تمیز نگه داشتن سرنگ و شیلنگ
  2. غذای گرم و داغ به جوجه ها ندهید
  3. در صورت چیدن مرغ به آن غذا ندهید زیرا باعث خواب آلودگی آن می شود
  4. اگر غذای جوجه هضم نشد، بهتر است در وعده بعدی نصف قطره سرکه سیب به غذا اضافه کنید و به مرغ بدهید
  5. افزودن سرکه سیب به غذا مهم است چون از عفونت و قارچ چینه جلوگیری می کند
  6. پس از غذا دادن و اتمام کار حتما نوک منقار جوجه را تمیز کنید

فیلم سرلاک دادن به کاسکو و عروس هلندی

معمولا سرلاک ها از هر برندی که باشند قابل قبولند اما توصیه من به شما سرلاک های خارجی است مثل برند راف، سیتاکوس، ورسلگا، هاگن و بقیه برندهای معتبر در بازار. برای غذا دادن به جوجه عروس هلندی یا جوجه طوطی کاسکو ابتدا آب جوش را داخل لیوان می ریزیم و صبر می کنیم تا به دمای مناسب بین ۵۰ تا ۶۰ درجه برسد.

نکته مهم سرلاک دادن به جوجه

طبق تجربه شخصی خودم پیشنهاد میکنم برای اینکه سوخت و ساز بدن جوجه بالاتر رود و ویتامین های بیشتری را جذب کند (البته سرلاک ها مواد مغذی لازم را دارند) اما برای تقویت بیشتر داخل نیم کیلو سرلاک ۵ گرم نکتون اس، ۵ گرم پروبیوتیک؛ حالا نکتون یا ورسلاگا (بیوتن نکتون) و ۵ گرم نکتون ام اس آ را مخلوط کنید و برای عروس هلندی خود استفاده کنید.

زمانی که دمای آب به مقدار مناسب رسید، شروع می کنیم به اضافه کردن سرلاک به آب، اندازه آب و سرلاک باید طوری باشد که زیادی سفت نشود و اگر خیلی شل بود، دوباره سرلاک اضافه می کنیم تا غلظتش بالا رود، هر زمان شبیه ماست چکیده شد، مناسب خوردن است. توجه داشته باشید که کامل هم بزنید تا آب و سرلاک با هم مخلوط شوند. معمولا برای غذا دادن از سرنگ های شیشه ای کرمک استفاده میکنم.

شما هم همین کار را انجام دهید. داخل سرنگ را از مواد پر کنید و برای غذا دادن خیلی دقت کنید که سرنگ باید از روبرو از سمت راست به سمت چپ چینه دان جوجه برده شود تا غذا وارد معده اش شده و مواد وارد مجاری تنفسی پرنده که سمت راست است، نشود.

پیشنهاد مطالعه: برنامه غذایی عروس هلندی

نکته مهم سرلاک دادن با سرنگ:

برای حفظ تعادل هنگام غذا دادن و تکان نخوردن سرنگ و جوجه، سر جوجه طوطی را نگه دارید تا راحت تر غذا را بخورد و در آخر با یک دستمال نوک و پرهایش را تمیز کنید.

در نهایت

هر جوجه طوطی چه عروس هلندی که نوع دیگری برای رشد کامل نیاز به تغذیه مناسب دارد که برای این امر سرلاک بهترین خواهد بود. چون حاوی مقدار زیادی پروتئین و ویتامین های ضروری هستند که باعث رشد هر چه بهتر جوجه می شوند.

این را هم در نظر داشته باشید که فقط از فروشگاه های معتبر که برندهای شناخته شده را می‌فروشند خرید کنید. در فروشگاه تهران طوطی برندهایی نظیر سرلاک راف، ورسلاگا، نکتون، پادوان، سیتاکوس و… با قیمتی مناسب به فروش می رسد. برای خرید و سفارش سرلاک عروس هلندی می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

 

گردآوری توسط: فروشگاه طوطی سانان تهران طوطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *