غذای اصلی شاه طوطی چیست؟

غذای اصلی شاه طوطی چیست؟

شاه طوطی که به نام طوطی اسکندر Alexandrine parrot نیز شناخته می‌شود، بومی آسیا بوده و به عنوان یکی از بزرگترین گونه‌های طوطی در نظر گرفته می‌شود. که در حال حاضر معمولاً در سایر نقاط جهان مانند: بلژیک، جنوب انگلستان، غرب ترکیه و آلمان یافت می‌شود. این پرنده ذاتاً باهوش است و از سه سالگی با تشکیل حلقه های دور گردن و تغییر رنگ پر و بال می‌توان جنسیت آن را تشخیص داد.

این پرنده مهربان یک دوست وفادار و همراه خواهد بود در صورتی که به درستی از او مراقبت و نگهداری شود. از جمله سوالاتی که در خصوص نگهداری اینگونه طوطی سانان پیش می‌آید این است که، غذای اصلی شاه طوطی چیست؟ از آنجایی که شاه طوطی به طور تقریبی از اکثر خوراکی‌ها لذت می‌برد؛ اما به دلیل سلامت پرنده باید یک رژیم غذایی مناسب برای او تدارک دید.

چرا که مصرف به تنهایی دانه، باعث افزایش چربی، کلسترول و کاهش پروتئین و ویتامین‌ها در بدن شاه طوطی خواهد داشت. با آگاهی از غذای اصلی شاه طوطی در طبیعت و همینطور در اسارت، بیشتر و بهتر می‌توان این پرنده را تغذیه کرد و از طرفی با دانستن قیمت غذای اصلی شاه طوطی و نحوه خرید یک غذای باکیفیت، سلامتی و شادابی پرنده را تضمین خواهید کرد.

بهترین غذا برای شاه طوطی چیست؟

فرقی نمی‌کند که برای اولین بار به دنبال یک پرنده خانگی هستید یا اینکه یک والدین طوطی طولانی مدت بوده اید، شاه طوطی یکی از بهترین گونه‌های پرنده مناسب برای نگهداری هستند. اگر می‌خواهید در مورد رژیم غذایی آنها، از جمله همه چیز در مورد عادات غذایی بومی و اصلی آن‌ها و آنچه می‌توانید در خانه به این نوع گونه‌ها غذا بدهید، اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس به خواندن این مقاله ادامه دهید که در آن همه چیز را در مورد بایدها و نبایدها به شما می‌گوییم.

تغذیه شاه طوطی به همراه برنامه غذایی هفتگی شاه طوطی

از آنجایی که شاه طوطی از خوردن تقریباً همه نوع غذا لذت می‌برد، می‌توانید پرنده خانگی خود را از میوه‌هایی مانند: انبه، پاپایا، انگور، هلو و سبزیجاتی مانند: بروکلی، چغندر، کدو، برگ‌های کلم، علاوه بر پلت‌ طوطی که غذای مورد علاقه شاه طوطی است، تغذیه کنید.

گوشت یا مرغ، ماکارونی و بلغور جو دوسر را می‌توان هر چند وقت یکبار به عنوان پاداش دوره‌های تمرین پرنده، به او داد.

غذاهای مضر برای شاه طوطی

ریواس و آووکادو سمی، غذاهای چرب، کافئین دار و محصولات لبنی جز خوراکی‌های مضر شاه طوطی محسوب می‌شوند. مصرف زیاد سیر و پیاز ممکن است منجر به کم خونی آن شود.

در جواب سوال، غذای اصلی شاه طوطی چیست؟ باید گفت:

رژیم غذایی که متشکل از سبزیجات تازه، سبزی‌های برگ‌دار، غلات، دانه‌های سالم، آجیل درختی و همینطور یک رژیم غذایی با کیفیت بالا، تجاری و فرموله شده مانند پلت ها، به خوبی می‌توانند سلامتی و شادابی شاه طوطی را فراهم آورده و به عنوان غذای اصلی او قلمداد شوند.

شایان ذکر است، سبزیجات تازه نیز سنگ بنای یک رژیم غذایی خوب برای طوطی ها هستند.

جهت داشتن یک برنامه غذایی هفتگی شاه طوطی می‌توان از این پیشنهاد استفاده کنید: روزانه ۱/۴ تا ۱/۲ فنجان پلت و ۱/۴ تا ۱/۲ فنجان میوه و سبزیجات به پرنده خود بدهید. مقدار را با توجه به اشتهای پرنده خود کم یا زیاد کنید و در نهایت برای جلوگیری از فساد و آلودگی سایر خوراکی‌ها، غذاهای نخورده را از درون ظرف دانخوری حذف کنید.

قیمت غذای اصلی شاه طوطی

خوراکی های شاه طوطی همانند سایر طوطی سانان متوسط و بزرگ جثه در بازار به وفور یافت می‌شوند. اما از آنجایی که اکثر این خوراکی ها وارداتی بوده، هنگام خرید باید به نکات مهمی توجه کرد.

  1. نام برند و بررسی معتبر بودن آن
  2. تاریخ انقضا
  3. مشورت با یک متخصص در این زمینه
  4. خرید از مراکز معتبر و مطمئن

شایان ذکر است همانطور که در مطالب فوق اشاره شد، اکثر خوراکی های طوطی سانان وارداتی بوده، که نوسانات ارز و هزینه های باربری تاثیر بسزایی بر روی قیمت نهایی این محصولات خواهد گذاشت. جهت خریدی مطمن با قیمتهایی مناسب حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

از این رو قیمت غذای اصلی شاه طوطی از برند های معتبر که در کشور موجود هستند را به صورت تقریبی بیان می‌کنیم:

برند kiki مدل لوروس وزن ۱ کیلوگرمی

غذایی کامل به همراه ویتامینهای مختلف جهت رشد و باروری

شامل: غلات، میوه ها و مغزها

به قیمت حدودی ۲۲۵۰۰۰ تومان الی ۳۱۷۰۰۰ تومان

 

برند kiki مدل Max Menu وزن ۱ کیلوگرمی

غذای کامل به همراه ویتامین‌های مختلف

شامل:مواد طبیعی، عناصر معدنی، پروتئین ها، مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی

به قیمت حدودی ۱۴۶۹۰۰ تومان الی ۱۱۸۰۰۰ تومان

 

برند kiki مدل BRASIL وزن ۸۰۰ گرمی

غذای کامل به همراه ویتامینهای مختلف

شامل: غلات، میوه ها و مغزها

به قیمت حدودی ۱۵۱۰۰۰ تومان الی ۱۷۱۶۰۰ تومان

 

برند پادوان Padovan مدل گرند میکس وزن ۶۰۰ گرمی

غذای کامل سرشار از پروتئین و چربی، زود هضم و خوش خوراک

شامل: دانه های روغنی و غلات

به قیمت حدودی ۱۰۴۰۰۰ تومان الی ۱۶۲۰۰۰ تومان

 

برند تاپ فید TOP FEED خوراک کامل پلت شده وزن ۱ کیلوگرم

شامل: پروتئین خام: ۱۴ % ، چربی خام: ۴ % ، فیبر خام: ۳/۵ % ، رطوبت: ۱۰%.

به قیمت حدودی ۲۹۰۰۰ تومان الی ۶۲۰۰۰ تومان

 

برند تاپ فید TOP FEED مدل complete وزن ۷۵۰ گرم

خوراک کامل، آجیل

شامل: اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد و نگهداری

به قیمت حدودی ۱۱۰۰۰۰ تومان الی ۱۴۹۰۰۰ تومان

 

برند سیتاکوس PSITTACUS مدل high protein وزن ۸۰۰ گرم

خوراک روزانه پروتئین

شامل: پروتئین خام ۲۱٫۵% و چربی ۸%

به قیمت حدودی ۲۶۰۰۰۰ تومان الی ۳۰۰۰۰۰ تومان

 

برند پتزو PETZO مدل Zmlg وزن ۷۵۰ گرم

غذای ترکیبی و تقویتی برای تقویت رنگ و رشد

شامل: میوه، سبزیجات، انواع توت و دانه‌ها

به قیمت حدودی ۱۱۲۰۰۰ تومان الی ۱۳۰۰۰۰ تومان

پیشنهاد مطالعه: غذای طوطی چیست

غذای شاه طوطی در طبیعت

این گونه خاص از طوطی در اصل از زمین های جنگلی بلند و متراکم سریلانکا و هند می‌آید، اگرچه امروزه می توانید آنها را در بسیاری از کشورهای مختلف اروپا و منطقه مدیترانه پیدا کنید.

هنگامی که در بیابان هستند، آنها دوست دارند، از گیاهانی که معمولاً در جنگل ها و زمین های کشاورزی یافت می شود تغذیه کنند. با این حال، آنها طبیعتا همه چیزخوار هستند.

شاه طوطی‌ها، برای دریافت پروتئین گاهی اوقات از حشره های تغذیه می کنند، اما ترجیح می دهند دانه ها، آجیل، میوه، گل و شهد گیاهان را بخورند، در حالی که ذرت نیز به عنوان یک غذای لذیذ خاص برای این گونه محسوب می‌شود.

به همین دلیل، برخی از مناطق روستایی که میزبان شاه طوطی وحشی هستند، آنها را به عنوان یک آفت می‌دانند، زیرا آنها با سرقت دانه‌های محصول، به جمع‌آوری غذای روی می آورند. و این در صورتی است که، آنها تصمیم به تغییر وعده‌های غذایی خود دارند، و این کار را با لذت تمام انجام می‌دهند.

جهت خرید غذای شاه طوطی از فروشگاه معتبر تهران طوطی اقدام کنید.

گردآوری توسط: /https://tehrantooti.com

1 دیدگاه برای “غذای اصلی شاه طوطی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *