چه کار کنیم که طوطی برزیلی گاز نگیرد؟

چه کار کنیم که طوطی برزیلی گاز نگیرد

طوطی ها حیوانات خانگی باهوش و خارق العاده ای هستند که تمایل ذاتی به بودن در کنار مردم را دارند و می توانند لحظات ناب و شیرینی را با کارهای جالبی که انجام می دهند، ایجاد کنند. آنها پیوندهای عمیق و پایداری با صاحبان خود برقرار می کنند و شناخته شده اند که پس از پیوند از نوازش لذت می برند. با این حال، ممکن است گاها همانند دیگر حیوانات، کمی شیطنت کرده و شما را گاز بگیرند و حتی در بعضی مواقع منجر به آسیب دیدگی شوند.

اگر تا به حال مزه ی نیش تیز منقار طوطی خود را چشیده باشید، احتمالاً از خود پرسیده اید: “چه کاری باید انجام دهم تا من را گاز نگیرد؟” قرار است چندین نکته کاربردی و مفید را در اینجا بیان کنیم تا از گاز گرفتن طوطی رهایی یابید و با دوست پردار خود زندگی آرام، شاد و بدون گاز گرفتن داشته باشید.

علت گاز گرفتن طوطی برزیلی

قبل از اینکه به نکات جلوگیری از گاز گرفتن طوطی بپردازیم بهتر است بدانیم که اصلا چرا طوطی گاز می گیرد؟ اگر پرنده، شما را گاز می گیرد به این معنی نیست که بد اخلاق، پرخاشگر است یا به شما وابسته نیست.

طوطی ها، ممکن است از منقار خود به عنوان نوک قلاب، برای کارهای مختلفی استفاده کنند که شامل پیش گرفتن، غذا خوردن، بالا رفتن و بازی کردن می شود. همچنین اغلب از منقار خود به جای دست برای چنگ زدن به اسباب بازی ها، غذاها، سوف ها و گاهی اوقات صاحبانشان استفاده می کنند.

چرا طوطی گاز میگیرد؟

اگر پرنده شما به طور معمول خوش اخلاق است، ممکن است لازم باشد بررسی کنید که آیا طوطی شما واقعاً شما را گاز می گیرد یا به سادگی از منقار خود در حالت عادی و سالم استفاده می کند.

پیشنهاد مطالعه: چگونه طوطی را دستی کنیم

مهمترین دلایل گاز گرفتن طوطی ها

۱٫حس ترس در طوطی سانان: پرنده ممکن است از ترس شما را گاز بگیرد. طوطی‌ هایی که در دوران نوزادی با دست تغذیه شده‌اند، اگر به طور مداوم اجتماعی نشده باشند، می‌توانند از انسان ترس داشته باشند. اگر پرنده شما در بزرگسالی وارد زندگی شما شده است، عواملی وجود دارد که ممکن است با آنها تماس داشته باشد و باعث گاز گرفتن در حالت ترس شود.

حتی پرندگانی که به خوبی اجتماعی هستند و کاملاً با انسان راحت هستند می توانند از چیزی بترسند و صاحب خود را از روی انگیزه گاز بگیرند. یادگیری نحوه جلب اعتماد پرنده می تواند به فرونشاندن ترس پرنده شما کمک کند و انگشتان شما را از نوک زدن دردناک نجات دهد.

۲٫به دلیل داشتن احساس اضطراب گاز میگیرند: این یک تصور غلط رایج است که طوطی های پیوند خورده گاز نمی گیرند. در صورت تحریک، هر موجودی، دفاع از خود را کاملا جدی می گیرد. در مورد طوطی ها، اولین خط دفاعی آنها اغلب گاز گرفتن است. اضطراب می تواند یکی از دلایلی باشد که طوطی را وادار به گاز گرفتن می کند.

اگر استرس زیادی در خانواده شما وجود داشته باشد، چه به صورت شفاهی یا غیر آن، پرنده شما اضطراب شما را کاملا حس کرده و آن را منعکس می کند. سعی کنید زمانی که در اطراف طوطی خود هستید بحث نکنید و یا موسیقی پخش نکنید، زیرا صدای بلند باعث افزایش غیرقابل انکاری در اضطراب می شود. پرندگان دارای محدوده شنوایی مشابه ما هستند، بنابراین اگر برای شما بلند است، برای طوطی شما نیز بسیار بلند است.

۳٫حس حبس شدن و زندانی بودن: اگر طوطی خود را فقط در مواقعی که زمان بازگشت او به قفس فرا می رسد، در دست بگیرید، او به سرعت می آید تا دستان شما را با حبس مرتبط کند. یک راه آسان برای غلبه بر مشکلات گاز گرفتن در این مورد این است که مطمئن شوید که زمان زیادی را صرف نوازش پرنده خود، دادن غذا به او، بازی با او و همچنین بلند کردن او برای قرار دادن او در قفسش می کنید. پرنده شما در اطراف شما آرام تر خواهد بود و احتمال آسیب ناشی از نیش زدن به شما بسیار کمتر خواهد شد.

۴٫گاز گرفتن به دلیل پرخاشگری: اگر بتوانید تشخیص دهید که طوطی شما بازی نمی‌کند، سعی نمی‌کند از آن بالا برود، سعی نمی‌کند به شما آسیب بزند، یا به سادگی نمی‌ ترسد، در این صورت ممکن است پرخاشگری ذاتاً ریشه در گاز گرفتن پرنده شما داشته باشد.

پرخاشگری در طوطی ها می تواند یک مشکل جدی باشد که منجر به پرندگان ناراضی و حتی صاحبان ناراضی تر شود. علل پرخاشگری در طوطی ها عبارتند از: قلمرو قفس طوطی، نوسانات هورمونی در دوران نوجوانی یا فصل تولید مثل، استرس، عدم تحریک ذهنی، و مسائل تسلط است.

برای از بین بردن عوامل آشکاری که ممکن است در پرخاشگری پرنده شما نقش داشته باشد، اقدامات لازم را انجام دهید که شامل موارد زیر می شود.

  • محیط پرنده را برای چیزهایی که ممکن است باعث ناراحتی شود بررسی کنید. آیا قفس در نزدیکی یک پنجره بادگیر است؟
  • آیا باید برنامه تمیز کردن قفس خود را طوری تنظیم کنید که خانه پرنده شما تمیز و راحت بماند؟
  • آیا حیوانات خانگی دیگری در خانه وجود دارند که می توانند باعث استرس پرنده شما شوند؟

در صورت لزوم تنظیمات لازمه را انجام دهید و واکنش پرنده خود را زیر نظر بگیرید. شناسایی علل گاز گرفتن تهاجمی گاهی اوقات دشوار است، بنابراین همیشه ایده خوبی است که یک قرار ملاقات با دامپزشک پرندگان تعیین کنید تا هرگونه مشکل بهداشتی را که ممکن است به رفتار نامطلوب پرنده شما کمک کند، رد کنید.

گردآوری توسط: /https://tehrantooti.com

1 دیدگاه برای “چه کار کنیم که طوطی برزیلی گاز نگیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *